arrow_back Back to overview

Creating better predictors for product succes

Eurosense 2024 zit er alweer op. Onze werknemers Alard, Wim en Akshay hebben Essensor vertegenwoordigd en hebben Eurosense van 8 tot 11 september bijgewoond.

Hier heeft Essensor hun laatste onderzoek gepresenteerd ‘creating better predictors for product succes’, dit onderzoek is uitgevoerd door Akshay. Akshay begon zijn avontuur bij Essensor als stagiair, na zijn stage heeft Akshay zijn onderzoek kunnen afronden bij Essensor.

Met dit onderzoek wil Essensor kijken hoe een sensorisch marktonderzoek het beste uitgevoerd kan worden en hoe het zo betrouwbaar mogelijk is, zodat we onze kwaliteit kunnen blijven garanderen. Machine learning kan gebruikt worden om met precisie aan te geven hoe belangrijk sensorische attributen zijn voor een totaaloordeel van een product.

De methodologie die wij hebben ontwikkeld kan gebruikt worden om producten apart te testen en te vergelijken met onze database. Hierbij wordt rekening gehouden met variabelen die met een simpele vergelijking tussen totaal oordelen genegeerd kunnen worden. Hiermee laten wij zien hoe supervised machine learning en explainable AI gebruikt kan worden om de interpretatie van monadische testen te verbeteren.


Related posts