Smaakonderzoek.nl – een nieuwe naam binnen het sensorisch consumentenonderzoek – focust uitsluitend op supermarkten en horecagroothandel
Tijdens het sensorisch symposium ‘Sensory for Business’, dat plaatsvond op 21 april jl. in de Food Innovation Academy in Vlaardingen, werd deze spin-off van ESSENSOR gelanceerd.
Een nieuwe naam in dit specifieke marktsegment, maar tevens een bedrijf met een missie! “Sensorisch consumentenonderzoek lijkt namelijk eenvoudig, maar er komt veel bij kijken. Niet voor niets is het een specifieke studierichting op Wageningen University (Sensory Science) en bovendien vraagt dit type onderzoek om zeer veel deskundigheid en nauwkeurigheid” aldus Wim Vaessen, Research Director van ESSENSOR EN één van de oprichters van smaakonderzoek.nl. Samen met zijn businesspartner Jan Willem Steunenberg vonden zij dat de tijd rijp was voor dit initiatief.
Smaakonderzoek.nl heeft volumeafspraken gemaakt met ESSENSOR inzake de inkoop van sensorische capaciteit, consumentenpanels, deskundigheid, gebruik van hard- en software. Deze (inkoop)voordelen zorgen voor lage prijzen én maken een vliegende start mogelijk voor geïnteresseerde klanten in de supermarktwereld & horecagroothandel. Meer informatie over dit initiatief via http://www.smaakonderzoek.nl