arrow_back Terug naar Solutions
Consumer research
Ideal Profile Method
De Ideal Profile Method is in eigen huis ontwikkeld en gevalideerd na de promotie door één van onze voormalige professionals aan de universiteit van Rennes (Agrocampus-Ouest) in Frankrijk. Dit is dé onderzoeksmethode die u een complete ’toolkit’ verschaft om uw producten met succes verder door te ontwikkelen.
local_offer | Aantal producten > 3 |
---|---|
location_on | Klantprofiel Gebruikers van het product en overige criteria in overleg |
people_outline | Aantal deelnemers Minimaal N=80 |
location_on | Type vragen 6 acceptatievragen, 15-20 sensorische aspecten, koopintentie, bijsmaak, 2 open vragen |
---|---|
people_outline | Resultaten Acceptatie van product ten opzichte van concurrentie, sensorisch profiel per product, ideaal sensorisch profiel, drivers of liking, optimalisatie, effect van geslacht en leeftijd en productgebruik, analyse clusters |
De voordelen & opbrengsten van deze methode:
- Benchmarking – we stellen voor u vast hoe uw producten zich verhouden ten opzichte van de concurrentie;
- Optimalisatie – we adviseren aan welke aspecten u aandacht zou moeten geven om het product te verbeteren;
- Inzichten – we geven u inzicht in de ‘drivers of liking’. Consumenten geven per onderdeel niet alleen hun evaluaties, maar ook gedetailleerd hun ideaalniveau aan.